LifeStyle Laboratory

Challenge yourself every day to live a charged life. http://lifestylelaboratory.org/

Vad handlar din blogg om och vad gör den unik?

Sedan jag återupplivade den här bloggen så har jag gått och funderat lite på vad som är det verkliga syftet med den. Vad är det för värde jag vill ge till folk som läser min blogg. Det jag har kommit fram till är att jag måste renodla min produkt och samtidigt ta den till nästa nivå.
Här är några frågor jag ställt mig själv.
Vad handlar min blogg om och vad gör den unik?
Det finns massa bloggar om självhjälp och målsättning där ute. De flesta pratar mest om olika tekniker och tips för hur man ska leva ett mer laddat liv, maxa sin potential, sätta mål etc. Det som skiljer min blogg från dessa är att mina läsare får följa mig när jag faktiskt implementerar dessa kunskaper i mitt eget liv. För det är jävligt svårt, utmanade och jobbigt att göra det som man måster göra för att få ett fantastiskt liv och framtid. Det är det jag vill skriva om. 
På det här sättet blir jag en reskamrat för andra som vill förbättra sig själva.
Målet är också att jag svarar på alla kommentarer jag får och därigenom skapa en "vi"-känsla bland alla som tar sig tid att följa min resa. 
Vad behöver jag ändra för att göra min bloggs budskap tydligare?
Jag kommer troligtvis köra den här bloggen på engelska. Det är av två enkla anledningar. De flesta svenskar som skulle vara intresserade av mitt innehåll kan engelska och om jag skriver på engelska når jag en större publik. 
Men jag vill göra ett ställningstagande av att jag är svensk genom att använda "svensk" i bloggnamnet. Dels för att livet i Sverige skiljer sig från andra länder och då minskar risken att läsare tar för givet är amerikan. 
Min första idé var att kalla bloggen:
Self-Help Swede: Implementing a charged Life.
Vad tycker ni om detta? Det är är bara resultatet av några timmars grubblande och kan ändras. 
Det kanske är nyttigt för er andra bloggare att svara på samma frågor. Svara gärna på dessa frågor i kommentarerna, så kanske jag får lite inspiration till hur jag går vidare. Vad handlar din blog om? Vad behöver du ändra för att göra din bloggs budskap tydligare? 
Taggar: personlig utveckling;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: